گروه کوهپیمایی رویش دزفول

لیت شعری این استقرت بک النوی بل ای الارض تقلک او ثری ابرضوی...
مشخصات بلاگ
گروه کوهپیمایی رویش دزفول

به نام او که کوه را آفرید به کوه می رویم شاید در جسم و روحمان چون کوه محکم و آرام باشیم...
مَشْیُهُمُ التَّواضُعُ...نُزِّلَتْ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِى الْبَلاءِ کَالَّتى نُزِّلَتْ فِى الرَّخاءِ...
هر هفته قبل از اذان صبح از شهیدآباد به سمت ارتفاعات شمال شهرستان دزفول حرکت می کنیم.
سامانه پیامکی جهت عضویت و اطلاع دقیق از برنامه ها:30006442254556(در پیام خود بنویسید رویش)

آخرین نظرات
شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۲۵ ب.ظ

سی و دومین برنامه گروه رویش دیونی 11مهر

باسلام

جمعه هفته گذشته سی و دومین برنامه کوهپیمایی گروه رویش برگزار گردید. این برنامه طبق معمول از شهید آباد شروع شد. مقصد این هفته طبق اعلام قبلی منطقه دیونی بود. با توجه به معدود نقاط سرسبز شهرستان در این فصل به ناچار این منطقه خاص از نظر پوشش گیاهی و عوارض طبیعی انتخاب شد.

دیونی5

موقعیت جغرافیایی منطقه دیونی در بخش شهیون سردشت دزفول و از جاده ی اصلی شهیون همانطور که در نقشه پست های قبلی آمده با یک جاده ی انحرافی که به صورت آسفالت و در مناطقی خاکی است پس از حدود2ساعت به آن منطقه می رسیم.

پوشش گیاهی منطقه تلفیقی از بادام کوهی، کلخنگ ، بنک، جاز و کنار است ولی در فصل کاشت گندم و ماش و ذرت و همچنین باغ های کوچک انار و زیتون و تک و توک مرکبات و حتی درختانی چون نخل و سرو نیز دیده می شود.

دیونی6

در این منطقه به دلیل نصب آنتن تلفن همراه امکان استفاده از خطوط ارتباطی تاحدودی میسر است. به دلیل وجود چشمه های متعدد در ارتفاعات مشرف بر منطقه گاها سطح ارتفاعات پوشیده از نی می باشد همچنین آبی زلال به موازات جاده خاکی پس از روستا در جریان است که بوسیله لوله کشی و منبع ذخیره و گاها پمپ آب به روستا منقل شده و احتمالا جهت مصارف کشاورزی استفاده می شود.

همچنین این چشمه ها در پایین ارتفاعات تجمیع شده و جوی آبی تشکیل داده اند که محل خوبی جهت استراحت و تفریح فراهم می سازد در ارتفاعات این منطقه درختان بلوط به وفور دیده می شود.

دام از قبیل گوسفند و بز و همچنین بعضا گاو دیده می شود همچنین پرندگان شکاری در این منطقه وجود دارد. منطقه قابلیت گردشگری بالایی دارد همچنین یکی از جبهه های دسترسی به کوه سگریون از این منطقه می باشد که در تصویر مشخص است.

دیونی7

همچنین در مسیر پس از روستا بقایایی از یک آسیاب قدیمی وجود دارد که در کتاب استاد حسن پور هم به آن اشاره شده است.

همچنین در این منطقه نقاطی شبیه میدان فوتبال که تسطیح شده اند وجود دارد که امکان استفاده ورزشی را علاوه بر کوهپیمایی و کوهنوردی و سنگنوردی را می دهد. روستای دیونی امکانات آموزشی و همچنین از مسجد برخوردار است.

برنامه با کمی تاخیرساعت4:30شروع شد با 7نفر و 4دستگاه موتور سیکلت شروع شد. نماز صبح در مسیر و حوالی ساعت5 برگزار گردید. پس از حدودا2ساعت در حوالی ساعت7 به منطقه ی کوهپیمایی رسیدیم و پس از حدودا1ساعت کوهپیمایی در کنار آب روانی که از دامنه ی کوه روان بود صبحانه ی مفصلی صرف شد.

همچنین تعدادی نهال خرما در این منطقه کاشته شد.

در ادامه حوالی ساعت8:30گروه اقدام به بازگشت کرد و حوالی ساعت10:15در محل پارک دولت برنامه به اتمام رسید.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۲
علی الهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی