گروه کوهپیمایی رویش دزفول

لیت شعری این استقرت بک النوی بل ای الارض تقلک او ثری ابرضوی...
مشخصات بلاگ
گروه کوهپیمایی رویش دزفول

به نام او که کوه را آفرید به کوه می رویم شاید در جسم و روحمان چون کوه محکم و آرام باشیم...
مَشْیُهُمُ التَّواضُعُ...نُزِّلَتْ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِى الْبَلاءِ کَالَّتى نُزِّلَتْ فِى الرَّخاءِ...
هر هفته قبل از اذان صبح از شهیدآباد به سمت ارتفاعات شمال شهرستان دزفول حرکت می کنیم.
سامانه پیامکی جهت عضویت و اطلاع دقیق از برنامه ها:30006442254556(در پیام خود بنویسید رویش)

آخرین نظرات

باسلام

برنامه این هفته با تاخیر ساعت4:45آغاز شد بنابر اعلام قبلی مسیر حرکت به سمت کول خرسان از مسیر بیشه بزان بود پس از طی مسیر کوتاه تا پادگان قدس بدلیل داخل شدن وقت نماز صبح نمازجماعت در این محل اقامه شد همچنین پس از نماز بدلیل نزدیک شدن به ایام ماه محرم مختصر ذکر مصیبتی انجام گرفت و در ساعت5:30گروه آماده ی حرکت شد کم کم آفتاب بالا می آمد و سرخی اش از سمت راست حرکت گروه نمایان می شد و جلوه ای حیرت انگیز داشت طلوع آفتاب صبح جمعه بسیار زیباست...

از نکات قابل توجه حادث شدن... نقص فنّی وسیله ی نقلیه یکی از دوستان بود خوشبختانه جزئی بود و برطرف شد. لازم به ذکر است که تجهیزاتی جهت رفع نقص فنی همراه مسئول فنّی گروه هست.

بالاخره گروه در ساعت6:30با نرمش مختصری حرکت پیاده خود را به سمت کول آغاز کرد. هوا بسیار مطبوع و لطیف و بدلیل بارش باران پوشش گیاهی تر و تازه گردیده بود در فواصل مختلف توقف هایی برای ثبت خاطرات در نظر گرفته می شد بدلیل بارندگی خوبی که در طول هفته انجام گرفت آب جاری در مسیر از حجم بیشتری برخوردار شده بود و بر زیبایی های مسیر می افزود همراه شدن افراد جدیدی به گروه بر شادابی گروه افزوده بود.

کول خرسان 2آبان رویش

نغمه سرایی پرندگان و پژواک صدایشان در منطقه همچنین ریزش آب از دیواره و خزه هایی که ارتفاعی حدودا20متری را پوشیده بودند همچنین درختچه های جازی که گل های تازه داده بودند مسیرهایی که گروه باید از بین نی ها عبور می کرد همچنین درختچه های رونده ای چون تمشک که میوه داده بودند همچنین پونه و درختان انار و انجیر وحشی و نخل خرما که درارتفاعی بالغ بر20متر در میانه های شکاف روییده و میوه داده بودند همچنین شکاف هایی که فقط راه عبور یک نفر داشت همچنین بستر عبور آبی که سنگ های رنگارنگ داشت.

کول خرسان 2آبان رویش

همچنین جوشش آب از دل زمین و نم شدن مسیر حرکت به اضافه گرمای صبحانه ی دورهم در کنار گرمای سیب زمینی و گوجه ی پخته بر روی ذغال دردسرهای آتش درست کردن پس از باران کاشت نهال کانیکابوس و خرما و همچنین سبزشدن تخم خرماهایی که هفته پیش کاشته بودیم. درست کردن چای در قوطی های دور ریختنی همه همه برنامه ی این هفته را جذاب تر کرده بود در نهایت گروه پس از توقف30دقیقه ای در موقعیت شهید چمران جهت صرف صبحانه حوالی ساعت8:15پس از اطمینان از خاموشی کامل آتش شروع به حرکت کرد و پس از 1ونیم ساعت حرکت در میان رقص پروانه های آبی رنگ و بوی چینش پونه و کلخنگ به محل وسائل نقلیه رسید و در نهایت در ساعت10:35دقیقه در محل پارک دولت با دوستان عزیز وداع کردیم.

از نکات جالب توجه این هفته حضور گروهی از دوستان بود که هنگام اتمام مسیر در حال شروع حرکت در مسیر بودند که پس از احوال پرسی مختصری با آرزوی اوقات خوش برایشان خداحافظی کردیم.

به امید برنامه های آتی بهتر دوستانی که علاقه مند به شرکت در برنامه هستند می توانند به شماره سامانه ی ذیل کلمه رویش را پیامک کنند. همچنین همیشه آماده ی شنیدن نظرات و انتقادات شما در این محل هستیم. شایان ذکر است شما می توانید جهت اطلاع از برنامه های آتی و گزارش برنامه های برگزار شده به این تارنما مراجعه کنید.

ضمنا تصاویری از برنامه این هفته به مطلب اضافه خواهد شد...

شماره سامانه پیامکی:30006442254556

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۳
علی الهی

نظرات  (۱)

۱۰ آبان ۹۳ ، ۰۱:۳۷ احسان معتمدی
واقعا فقط جای من خالی بوده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی