گروه کوهپیمایی رویش دزفول

لیت شعری این استقرت بک النوی بل ای الارض تقلک او ثری ابرضوی...
مشخصات بلاگ
گروه کوهپیمایی رویش دزفول

به نام او که کوه را آفرید به کوه می رویم شاید در جسم و روحمان چون کوه محکم و آرام باشیم...
مَشْیُهُمُ التَّواضُعُ...نُزِّلَتْ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِى الْبَلاءِ کَالَّتى نُزِّلَتْ فِى الرَّخاءِ...
هر هفته قبل از اذان صبح از شهیدآباد به سمت ارتفاعات شمال شهرستان دزفول حرکت می کنیم.
سامانه پیامکی جهت عضویت و اطلاع دقیق از برنامه ها:30006442254556(در پیام خود بنویسید رویش)

آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۴ ق.ظ

چرا به کوه برویم؟

چرا به کوه برویم؟

آیا این عمل در سیره بزرگان دین آمده است؟

پاسخ حجت الاسلام علیرضا پناهیان: عده ای از افراد، وقتی کار خوبی انجام میدهند تصمیم میگیرند نسبت به خوب بودن آن کار اطمینان پیدا کنند. برای کسب اطمینان، با این ذهنیت که آیا این کار در سیره‌ی یکی از بزرگان دین بوده یا نه، به متون دینی یا به رفتار بزرگان مراجعه میکنند. ما تصمیم گرفته ایم جمعه ها در فضای کوه حاضر شده و در این فضا دعای عهد را بخوانیم. برای اطمینان از درستی این کار به سیره‌ی علمای دین مراجعه میکنیم و زندگی حضرت آیت الله بهجت را معیار قرار میدهیم که ایشان به کوه میرفتند و آنجا دعا و مناجات میکردند.

به این ترتیب، نگرش بسیاری از افراد نسبت به کوه و کوهپیمایی تغییر خواهد کرد. کوه، برای این افراد جنبه‌ی معنوی بیشتری پیدا میکند، چراکه این موضوع را مدنظر قرار میدهند که آیت الله بهجت به همین سادگی کاری را انجام نمی‌دهد. ایشان وقتی با آن درایت و عرفان برای مناجات به کوه میرفتند حتماً کوهنوردی و عبادت در کوه، کار ویژه‌ای است و ما هم انجام خواهیم داد.»

«حال این سؤال مطرح میشود که چراعرفا و بزرگان دین ما برای انجام عبادت به کوه میرفتند؟ پاسخ این سؤال این است که بزرگِ همه‌ی عرفا و ائمه‌ معصومین(ع) و بزرگ همه انبیاء الهی، پیامبر اکرم(ص) هستند و پیامبر اکرم عادتشان این بود که برای مناجات به کوه بروند. اگر موقعیت غار حراء را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد رفتن به آن مکان، یک کوهنوردی مفصلی است. آن بزرگوار، بعد از یک کوهنوردی سخت، گوشهای را غار خودشان قرار داده و به عبادت میپرداختند. برای کوه رفتن و عبادت کردن چه چیزی از سیره‌ی پیامبر اعظم بالاتر؟ بنا بر آنچه گفته شد در مقابل سؤالی که دیگران در خصوص انتخاب کوه برای عبادت میپرسند باید بگوییم پیامبر اکرم هم برای دعا و مناجات به کوه میرفتند. بیان همین مطلب کافیست.»

منبع: تارنمای هیئت عهد آدینه جلسه اول

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۳
علی الهی

نظرات  (۱)

۱۳ مهر ۹۳ ، ۰۹:۴۷ حسین زیلان
مفید بود و علاقه مان به کوه را بالا برد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی