گروه کوهپیمایی رویش دزفول

لیت شعری این استقرت بک النوی بل ای الارض تقلک او ثری ابرضوی...
مشخصات بلاگ
گروه کوهپیمایی رویش دزفول

به نام او که کوه را آفرید به کوه می رویم شاید در جسم و روحمان چون کوه محکم و آرام باشیم...
مَشْیُهُمُ التَّواضُعُ...نُزِّلَتْ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِى الْبَلاءِ کَالَّتى نُزِّلَتْ فِى الرَّخاءِ...
هر هفته قبل از اذان صبح از شهیدآباد به سمت ارتفاعات شمال شهرستان دزفول حرکت می کنیم.
سامانه پیامکی جهت عضویت و اطلاع دقیق از برنامه ها:30006442254556(در پیام خود بنویسید رویش)

آخرین نظرات
دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۱ ب.ظ

کوه در سیره شهدا

این عکس متعلق به کیست؟

سردار شهید حسن طهرانی مقدم
سردار شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران

یک بعدی از شهید طهرانی مقدم که چندان توجهی به آن نشده توجه ایشان به ورزش بود. چطور با این‌همه مشغله کاری می توانست وقت برای ورزش بگذارد؟


همسرشهید: اتفاقا دانشجویان زیادی می‌پرسیدند از من که چطور ایشان با این همه فعالیت‌هایی که داشتند در هر کاری که وارد می‌شدند نفر اول بودند هم در کار خودشان موفق بودند هم در ورزش. آن هم نه اینکه محدود شود به یک باشگاه رفتن، بلکه؛ کوه می رفتند، آن‌هم به سخت‌ترین شکلش یعنی مشکل‌ترین قسمت کوه را انتخاب می‌کردند.

دماوند، سبلان و تمام قلل و ارتفاعات را می‌رفتند. خارج از کشور هم برای اورست برنامه‌ریزی کرده بود. تمام دفاتر و برنامه‌ریزی‌هایش هست اما از لحاظ امنیتی اجازه نداشت. بعد از سال ۹۰ برنامه ریزی کرده بود که به قله اورست صعود کند.

اینطور نبود که دو ساعت دوچرخه ثابت پا بزنند دائما ورزش می‌کردند گاهی می‌گفتم ورزش را کمتر کن. می‌گفت من با ورزش زنده‌ام، با ورزش نفس می‌کشم اگر جسم خودم را آماده نکنم نمی‌توانم فکرم را راه بیندازم. دو هفته قبل از شهادتشان برف خیلی سنگینی آمد، ایشان تنها رفته بودند کوه وقتی آمدند از شدت سرما تمام صورتش قرمز شده بود. با حال خیلی خسته‌ای برگشتند منزل.

گفتم حاج حسن واقعا انصاف است تنهایی بروید کوه با وجود اینکه این‌همه محافظ دارید، می‌گفت نه مشکلی نیست، این ورزش من را نگه می دارد فکرم آنجا کار می کند. وقتی می‌رفت کوه حتما بعدش یک پروژه سنگین راه می‌انداخت یعنی تمام این مسیر را در باره پروژه‌اش فکر می‌کرد. غیر از کوه‌نوردی، صخره نوردی، یخ نوردی، شنا و دوچرخه سواری هم می‌کردند. تو همین پادگان مدرسی که سانحه رخ داد روزی دو ساعت دور پادگان می‌دوید.

اعتقاد داشت با جسم قوی باید برویم سراغ کارهای بزرگ. اگر مسافرت می‌رفتیم متناسب با آنجا امکانات ورزش را هم همراه می بردند. هر جا بود می‌رفت می‌دوید. اما به هیچ عنوان اهل این که دائم گوشی موبایل دستش باشد و کارها را چک کند نبود
.(منبع:جهان)

سردار شهید حسن طهرانی مقدم

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید حاج حسن مقدم یک کوه اراده بود و هیچ کاری را نشدنی نمی دانست ، این شهید را کوهنوردی حرفه ای معرفی کرد که بسیاری از قله‌های مهم ایران و خارج از کشور را فتح کرده بود.

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ویژگیهای شخصیتی شهید حسن طهرانی مقدم گفت: شهید حاج حسن مقدم یک کوه اراده بود و هیچ کاری را نشدنی نمی دانست و با اراده ای که داشت همه موانع را برطرف می کرد.

وی با بیان اینکه شهید مقدم اهل کوهنوردی بود، گفت: این شهید بزرگوار ورزش کوهنوردی را بصورت حرفه ای انجام می داد بطوریکه اکثر قله های مهم چه در داخل کشور و چه در خارج کشور را فتح کرده بود.

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در بیان خاطره ای ورزشی از شهید مقدم گفت: زمانی که با هم به کوهنوردی رفته بودیم هر گاه اعضای گروه احساس خستگی می کردند حاج حسن با یک تکبیر و یا صلوات و ذکر یا علی همه را شارژ می کرد تا نهایتا همه به بالای کوه و قله صعود کنند.

وی تصریح کرد: با این روحیه ای که شهید مقدم داشت در کار هم همه را جلو می برد و ذکر امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) هم از زبانش قطع نمی شد.(منبع: تابناک)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۵
علی الهی

نظرات  (۲)

۱۰ آبان ۹۳ ، ۰۱:۳۵ احسان معتمدی
شهید تهرانی مقدم
۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۷:۱۱ محمدرضا عباسپور
باسلام و عرض خسته نباشید
تیم دوچرخه سواری کوهستان مشهد از شما دعوت میکند تا از سایت ما دیدن کنید و نظراتتون رو بیان کنید .
حتماً منتظرتونیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی