گروه کوهپیمایی رویش دزفول

لیت شعری این استقرت بک النوی بل ای الارض تقلک او ثری ابرضوی...
مشخصات بلاگ
گروه کوهپیمایی رویش دزفول

به نام او که کوه را آفرید به کوه می رویم شاید در جسم و روحمان چون کوه محکم و آرام باشیم...
مَشْیُهُمُ التَّواضُعُ...نُزِّلَتْ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِى الْبَلاءِ کَالَّتى نُزِّلَتْ فِى الرَّخاءِ...
هر هفته قبل از اذان صبح از شهیدآباد به سمت ارتفاعات شمال شهرستان دزفول حرکت می کنیم.
سامانه پیامکی جهت عضویت و اطلاع دقیق از برنامه ها:30006442254556(در پیام خود بنویسید رویش)

آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۵۵ ب.ظ

شهید طهرانی مقدم اسوه ی همت و......و مرد کوه

سردار شهید حسن طهرانی مقدم

پاشکسته تا دماوند

در همان روزگار و در سالهای پس از آن، یک برداشت مشترک بین ما و همه دوستان نزدیک حسن وجود داشت و آن اینکه وقتی به چهره اش نگاه می کردیم، مطمئن بودیم که به یک چهره بهشتی می نگریم. انرژی که حسن برای کارش می گذاشت، در سال 59 و 60 تا همین اواخر در سال 90 هیچ فرقی نداشت، با همان انرژی و روحیه کار می کرد و زمانی که کار به مراحلی میرسید که باید وقت جدی می گذاشت، این کار را می کرد.

ویژگی های خاص او تنها منحصر به عرصه نظامی نبود، او علاوه بر اینکه که انسان مومنی بود که ادعیه فراوانی را حفظ داشت، یک ورزشکار حرفه ای هم بود و برای مثال در عرصه کوهنوردی اکثر قله های مرتفع ایران را فتح کرده بود و یا اینکه بارها مسیر تهران تا شمال را از مسیر کوهستان، با یک گروهی که خودش آن را رهبری می کرد، پیاده طی کرده بود. اما در اوج کارهایش، حتی زمانی که در ارتفاعات کوهستان، یک متر برف زیر پایش بود، نماز اول وقت را ترک نکرد.

یک بار یکی از دوستان تعریف می کرد که حسن را در نزدیکای قله دماوند دیده بود درحالی که پایش شکسته و بدجوری ورم کرده بود. می گفت به حسن گفتم چرا با این وضع آمدی کوه؟ و حسن گفته بود می خوام روی این پایم را کم کنم! این طور خودش را تربیت کرده بود.(سردار حاجی زاده فرمانده هو فضا سپاه)century21.blogfa.com

کوهنورد حرفه ای

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید حاج حسن مقدم یک کوه اراده بود و هیچ کاری را نشدنی نمی دانست ، این شهید را کوهنوردی حرفه ای معرفی کرد که بسیاری از قله‌های مهم ایران و خارج از کشور را فتح کرده بود.

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ویژگیهای شخصیتی شهید حسن طهرانی مقدم گفت: شهید حاج حسن مقدم یک کوه اراده بود و هیچ کاری را نشدنی نمی دانست و با اراده ای که داشت همه موانع را برطرف می کرد.

وی با بیان اینکه شهید مقدم اهل کوهنوردی بود، گفت: این شهید بزرگوار ورزش کوهنوردی را بصورت حرفه ای انجام می داد بطوریکه اکثر قله های مهم چه در داخل کشور و چه در خارج کشور را فتح کرده بود.

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در بیان خاطره ای ورزشی از شهید مقدم گفت: زمانی که با هم به کوهنوردی رفته بودیم هر گاه اعضای گروه احساس خستگی می کردند حاج حسن با یک تکبیر و یا صلوات و ذکر یا علی همه را شارژ می کرد تا نهایتا همه به بالای کوه و قله صعود کنند.

وی تصریح کرد: با این روحیه ای که شهید مقدم داشت در کار هم همه را جلو می برد و ذکر امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) هم از زبانش قطع نمی شد.(منبع: تابناک)

یک پرژه سنگین بعد از کوه

همسرشهید: اتفاقا دانشجویان زیادی می‌پرسیدند از من که چطور ایشان با این همه فعالیت‌هایی که داشتند در هر کاری که وارد می‌شدند نفر اول بودند هم در کار خودشان موفق بودند هم در ورزش. آن هم نه اینکه محدود شود به یک باشگاه رفتن، بلکه؛ کوه می رفتند، آن‌هم به سخت‌ترین شکلش یعنی مشکل‌ترین قسمت کوه را انتخاب می‌کردند.

دماوند، سبلان و تمام قلل و ارتفاعات را می‌رفتند. خارج از کشور هم برای اورست برنامه‌ریزی کرده بود. تمام دفاتر و برنامه‌ریزی‌هایش هست اما از لحاظ امنیتی اجازه نداشت. بعد از سال ۹۰ برنامه ریزی کرده بود که به قله اورست صعود کند.


می گفت: این ورزش من را نگه می دارد فکرم آنجا کار می کند. وقتی می‌رفت کوه حتما بعدش یک پروژه سنگین راه می‌انداخت.

این مطالب با زحمت زیادی گردآوری شده مطالب خیلی مفیدین:

پیام تسلیت رهبری

ویژه نامه نسبتا جامع در مورد شهید طهرانی مقدم

شهید طهرانی مقدم از زبان فرمانده هوا فضای سپاه سردار حاجی زاده

حال آقا در روز انفجارپادگان شهید مدرس از زبان همسرشان

بعد دیگری از زندگی شهبد طهرانی مقدم (فوتبال)از زبان یکی از نزدیکان

دیدار خانواده شهید طهرانی مقدم با سید حسن نصرالله در لبنان و هدیه سیدحسن به ایشان





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۰
علی الهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی